Bijdrage van Meike Daniëls, managing director KMO Solutions
Dit jaar bestaat KMO Solutions 30 jaar! Dat jubileum hebben we samen met jullie gevierd in de Apenheul. Heb je ons klantevent dit jaar gemist? Volgend jaar organiseren we weer een klantevent om jullie te inspireren en beter te leren kennen!
Het afgelopen jaar hebben we niet stilgezeten en is LabRisk verbeterd onder andere door wijzigingen in wet & regelgeving en jullie feedback.
Risico inventarisatie & arbeidshygiënische strategie
Sinds 1 juli 2022 zijn er een aantal wijzigingen in de wetgeving op het vlak van de RI&E. Om ervoor te zorgen dat jullie als organisatie voldoen aan de laatste wet- en regelgeving hebben we LabRisk aangepast. Zo is het onderdeel risicoberekening toegevoegd. Hiermee is het mogelijk om de grondoorzaak toe te voegen op basis van de arbeidshygiënische strategie. Een maatregel waarmee het werk zo gezond en veilig mogelijk gedaan kan worden. Door dit nieuwe onderdeel wordt de kwaliteit van jullie plan van aanpak nog hoger en hiermee is de arbeidsomgeving nog veiliger.
Security en kwaliteit
Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van jouw data. Daarom hebben we niet alleen onze software verbeterd, maar zijn wij sinds kort ook ISO 27001 gecertificeerd. LabRisk is een betrouwbare applicatie dat overal te raadplegen is. Alle informatie is beveiligd opgeslagen bij een gecertificeerde Cloud-leverancier. Zo komt jouw data nooit op straat te liggen, dat vinden wij minstens net zo belangrijk als jullie.
Extra grip
De software bevat een nieuwe module; Extra Grip. Dit zorgt voor meer inzicht in jullie risico’s, de juiste aanpak hier van op centraal niveau. Het doel van deze module is om optimale samenwerking binnen de organisatie te bewerkstelligen en ervoor te zorgen dat er efficiënter samen wordt gewerkt aan de oplossing van de risico’s. Het is namelijk vanaf nu mogelijk om risico’s te filteren en vervolgens te bundelen zodat je deze risico’s centraal kunt oppakken. Als een actiepunt voor verschillende locaties geldt, is het dus niet meer nodig om drie verschillende acties te definiëren. Dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat er een eenduidige oplossing komt vanuit al jullie locaties.
Beheer van onderzoeken
Het vernieuwde beheer van onderzoeken biedt meer overzicht en gemak. Het visualiseert de organisatiestructuur en bijbehorende onderzoeken, inclusief de status welke eenvoudig aan te passen is. Ook kan er in meerdere onderzoeken tegelijkertijd worden gewerkt door het gebruik van tabbladen.