Dit klinkt bijna als een bestuur in crisistijd. En dat is het eigenlijk ook wel. Net als in een ‘gewone tijd’ moet er wel geregeerd blijven worden en dat geldt zeker ook voor het bestuur van onze vereniging. Gezien de bespreekpunten in het Algemeen Bestuur (AB) van Fenelab, lijkt het erop alsof het allemaal hetzelfde is als anders: een voorzitterswissel, uittredende en toetredende bestuursleden. Nieuwe leden en donateurs met een nieuw donateursbeleid in plaats van geassocieerde leden. De financiën, administratie, dossiers in de commissies; alles gaat stoïcijns verder. Er lijkt niets veranderd. Het verschil met de pré-coronatijd is dat het nu allemaal via een beeldscherm wordt besproken en besloten door het bestuur. Wat natuurlijk minder leuk en misschien ook wel minder effectief is, maar wel nuttig en zo blijft de gang er toch wel in.
Op 11 februari jl. was de meest recente vergadering van het AB. Hierbij een korte impressie om te laten zien dat ons bestuur in corona-/crisistijd ook ‘gewoon’ bestuurt. Er is stilgestaan bij de ledenbijeenkomsten die we in het voorjaar van plan zijn te organiseren. Ondanks deze tijd is het belangrijk om in contact met de leden te blijven. Een ad hoc groep uit het bestuur gaat de bijeenkomsten voorbereiden. We hopen dat later de situatie zo is, dat we weer volop de Labdag en Fenelab Inspiratiedag kunnen organiseren! Verder is gesproken over een heidag voor het bestuur als voortzetting van Fenelab 2.0. dat onder leiding van de vorige voorzitter is gestart. Uit het midden van het bestuur zijn de heren Ties Joosten beoogd vice-voorzitter en Luc Scholtis beoogd penningmeester geworden. Na de benoeming respectievelijk herbenoeming van de heren tijdens de eerstvolgende ALV, zal dit formeel worden bekrachtigd. Hierover volgt dan tegen die tijd meer informatie voor de leden.
Het is zelfs zo dat dit overleg van het AB na twee uur nog niet was afgerond en we een nieuwe datum moeten plannen om de agenda af te ronden. Dus een bestuur van een vereniging dat niet zoveel te doen heeft in deze bijzondere tijd? Dat geldt niet voor het AB van Fenelab! In de voortgezette vergadering komen nog aan de orde: de commissies, contacten met de RvA, nieuwe leden / donateurs en het nieuwe ledenbeleid. We houden u op de hoogte!